Verokortin tiedot automaattisesti palkanlaskentaan

Palkanlaskenta Palkkaus.fi

Palkkaus.fi hakee työntekijän voimassa olevan verokortin automaattisesti Verohallinnolta. Palkanlaskenta uudelle työntekijälle on entistäkin helpompaa!


Palkkaohjelmat ovat voineet jo vuosien ajan hakea Verohallinnolta voimassa olevien työsuhteiden verokortit massa-ajona vuoden alussa, mutta vain tammikuun ajan. 

Työntekijöitä tietysti palkataan jatkuvasti vuoden aikana, eivät kaikki työsuhteet ole vakituisia ja pysy samanlaisina yli ajan. Työntekijän verokortin tarkistaminen ja tiedon lisääminen palkanlaskentaan ovat tuottaneet lisää työtä sekä työnantajalle että työntekijälle.

Nyt asiaan tulee muutos!

Verokortti automaattisesti Verohallinnolta

Verohallinto avasi uuden ohjelmistorajapinnan (API), jolla voimme hakea työntekijän sen hetkisen verokortin ennakonpidätysprosentin automaattisesti.

Kun uutta työntekijä lisätään, voidaan Palkkaus.fi:ssä suoraan ehdottaa käytössä olevaa ennakonpidätysprosenttia. Tämä tulee käyttöön Palkkaus.fi:n kaikille asiakkaille.

Työntekijän lisääminen on helppoa

Kun lisäät yrityksen palkkaportaalissa tai tilitoimiston käyttöliittymässä uuden työntekijän yritykselle, se tapahtuu kätevästi ikkunassa neljässä vaiheessa. Viimeisessä vaiheessa kysytään työntekijän verokortin tietoja.

Yritys-verokortti-ehdotus-automaattiseti-Jan2021
Työntekijän voimassa olevaa veroprosenttia ehdotetaan automaattisesti.

Palvelu hakee automaattisesti Verohallinnolta voimassa olevan verokortin tiedot. Työnantaja tarkistaa kortin ja hyväksyy verokortin käyttöön. Helppoa ja kätevää!

Työntekijän mobiili käyttöliittymä

Työntekijä voi aina myös itse päivittää verokorttitietoaan. Se onnistuu helposti Palkkaus.fi:n mobiilipalvelussa, johon työntekijä voi itse kirjautua puhelimellaan tai tietokoneelta.

Palkkaus.fi-Mobile-phone-front_tyontekijan-UI-Oct2020
Työntekijä voi päivittää verokorttitietojaan mobiilisti.

Verokortin voi milloin tahansa päivittää ja uusi kortti näkyy työnantajilla, kun he palkkaa maksavat. Työnantajalle näytetään työntekijän lisäämä uusi verokortti ja työnantaja (tai tilitoimiston palkanlaskija) voi hyväksyä sen käytettäväksi. Kaikkien aikaa ja vaivaa säästyy!

Asiakaspalvelu auttaa

Palkkaus.fi:n asiakaspalvelu auttaa tilitoimistoja kaikissa tilanteissa käyttöönoton ja palkanlaskennan kanssa. Ole yhteydessä puhelimella tai sähköpostilla:

  • Arkisin klo 9–12 puhelimella: 09 425 50603
  • Sähköpostilla: aspa (at) palkkaus.fi

Asiakaspalvelumme vastaa nopeasti myös viesteihin: keskimääräinen vastausaika 2020 oli arkisin alle 2 tuntia!

Lue lisää

Palkkaus.fi tilitoimistolle: tätä tarjoamme

Uuden sukupolven palkkaohjelma: mitä se tarkoittaa?

Kati Matinaho: palkanlaskijan tie vei kehittämään Palkkaus.fi:tä

Palkkaus.fi kehittää tekoälyä ja robotiikkaa taloushallintoon.

Palkkaportaali tilitoimiston asiakkaille