Näin otat Palkkaus.fi:n käyttöön tilitoimistollesi

Uncategorized @fi

Palkkaohjelman vaihto Palkkaus.fi:hin on sujuvaa. Autamme toimistoasi asiakkaiden siirtämisessä ja palkanlaskijoiden kouluttamisessa.


Tilitoimistolle brändätty palkkaportaali

Muokkaamme tilitoimistollesi palkkaportaalin, jolla voit tarjota yritysasiakkaillesi aineiston lähetyksen, tietoturvallisen viestinnän ja yrittäjän palkkojen maksamisen itsepalveluna.

Mint-tilitoimisto-ipad-isolated-white_1000x690
Tarjoa asiakasyrityksillesi tilitoimistosi ilmeelle muokattu palkkaportaali. 

Voit tuoda palkkaportaaliin kirjautumisen tilitoimistosi verkkosivuille tai ohjata asiakkaasi siihen linkillä. Lisää palkkaportaalista täällä.

Palkanlaskijoiden kouluttaminen

Palkanlaskentatiimillesi pidetään koulutukset, joissa käydään läpi Palkkaus.fi:n käyttäminen palkkaprosessissa. Tilitoimistollesi on aina yhteyshenkilö, joka toimii nopeana kontaktina käyttöönoton vaiheissa.

Asiakkaat ja palkat yhdestä näkymästä

Palkkaus.fi:ssä tilitoimistolle on yksi käyttöliittymä, jolla kaikkien asiakkaiden palkanmaksut, aineistonlähetys, itsepalvelupalkat, raportit, tulorekisterikorjaukset ja viestintä hoituvat sujuvasti. Palkanlaskijan ei tarvitse vaihdella eri ohjelmien välillä, eikä manuaalisesti kopioida tietoja eri kanavista ja ohjelmista.

Tilitoimisto-maksut-tietokone_Oct2020
Palkanlaskijoilla on yksi näkymä yli kaikkien asiakkaiden.

Saat sujuvan prosessin, joka sopii tilitoimistosi toimintamallille ja palkkatiimin työtavoille erilaisten asiakkaiden kanssa.

Uusien asiakkaiden lisääminen

Tilitoimisto kutsuu itse asiakasyritykset Palkkaus.fi-ohjelmaan. Yritykset lisätään ohjatulla käyttöönotolla, jolla asiakkaita on nopea lisätä. Lopuksi tilitoimisto lähettää asiakkaalle linkin, jonka kautta yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen allekirjoittaa pankkitunnuksillaan sähköisen valtakirjan. 

Tilitoimisto-UI-lisaa-uusi-asiakas
Uuden asiakkaan lisääminen on helppoa.

Mitään muuta ei asiakkaan tarvitse tehdä. Palkkaus.fi toimii tällä vahvalla sähköisellä allekirjoituksella tehdyllä valtakirjalla joka paikkaan, kuten mm. Verohallinnon järjestelmiin ja tulorekisteriin. 

Verokortit suoraan Verohallinnolta

Vuoden alussa haemme olemassa olevien työsuhteiden verokortit massa-ajona, kuten palkkajärjestelmät ovat aina tehneet. Tämä on mahdollista vain tammikuun ajan.

Verohallinto tuo uuden rajapinnan (API), jolla voimme hakea työntekijän sen hetkisen verokortin ennakonpidätysprosentin. Kun uutta työntekijää lisätään, voidaan Palkkaus.fi:ssä suoraan ehdottaa käytössä olevaa ennakonpidätysprosenttia. Tämä tulee Palkkaus.fi:hin 2021 alussa heti, kun Vero rajapinnan avaa käyttöön.

Viestintämateriaali ja ohjeet asiakkaille

Autamme sinua saamaan asiakkaasi käyttämään palkkaportaalia. Saat tilitoimistosi ilmeen mukaisesti muokatut materiaalit:

  1. Palkkaportaalista mainos/info asiakkaillesi. Voit lähettää sen sähköpostilla ja kannustaa yrityksiä ottamaan portaali käyttöön.
  2. Ohje käyttöönottoon ja käyttöohjeet palkkaportaalin tärkeimpiin toimintoihin.
Asiakasmateriaali-tilitoimisto-Tilitiimi
Saat myös asikaohjeistuksen tilitoimistosi ilmeellä.

Lisäksi verkko-ohjeista löytyy tarkemmin tietoa käytöstä ja mm. palkanlaskennan yksityiskohdista itsepalvelua käyttäville asiakkaille.

Asiakkaiden siirtäminen vanhasta ohjelmasta

Vanhassa järjestelmässä olevat yritysasiakkaasi voidaan siirtä kerralla Palkkaus.fi:hin. Vanhat työntekijät voidaan myös siirtää asiakasyrityksille massana. 

Pienimpien yritysten kohdalla voidaan pyytää yrittäjiä lisäämään omat tietonsa suoraan palkkaportaalin kautta, jotta he voivat maksaa yrittäjäpalkkoja.

Työntekijän mobiili käyttöliittymä

Kun työntekijälle maksetaan palkkaa tai palkkioita, hänen sähköpostiinsa lähtee tieto, että palkka on maksettu. Työntekijä voi itse noutaa palkkalaskelmat ja arkisto on käytössä 10 vuotta palkanmaksusta. 

Palkkaus.fi-worker-UI-phone-verokortit_web_small
Työntekijän mobiili: palkkalaskelmat ja tietojen päivitys.

Työntekijälle on mobiili käyttöliittymä, josta löytyvät palkkalaskelmat. Omia tietojaan ja verokortin tietoa voi myös päivittää. Tiedot näkyvät heti työnantajalla seuraavaa palkanmaksua varten ja ne voi hyväksyä käyttöön.

Keväällä 2021 tuomme työntekijöille iOS- ja Android-sovellukset, joilla voi myös syöttää tehtyjä työtunteja suoraan palkanmaksua varten.

Asiakaspalvelu auttaa

Palkkaus.fi:n asiakaspalvelu auttaa tilitoimistoja kaikissa tilanteissa käyttöönoton ja asiakkaiden siirtämisen kanssa. Ole yhteydessä puhelimella tai sähköpostilla:

  • Arkisin klo 9–12 puhelimella: 09 425 50603
  • Sähköpostilla: aspa (at) palkkaus.fi

Asiakaspalvelumme vastaa nopeasti myös viesteihin: keskimääräinen vastausaika syksyllä 2020 on ollut arkisin alle 2 tuntia!

Lue lisää

Palkkaus.fi: tilitoimistolle – pyydä esittely

Palkkaus.fi: asiakasyrityksen palkkaportaali

Uuden sukupolven palkanlaskenta, mitä se tarkoittaa?