Merit Aktiva suosittelee Palkkaus.fi:tä asiakkailleen

Partners Uncategorized @fi

Merit Aktiva on yrittäjille ja kirjanpitäjille tehty laskutus- ja kirjanpitopalvelu. Visma-konserniin kuuluvalla Merit Aktivalla on yli 50 000 yritysasiakasta Suomessa, Virossa ja Puolassa.


Merit Aktivan suomalaiset asiakkaat voivat ottaa Palkkaus.fi:n käyttöön ja he saavat kirjanpitoonsa sopivan raportin automaattisesti oikeassa muodossa. Näin yrittäjän on helppo hoitaa palkat silloin, kun niitä maksetaan.

Tehty yrittäjälle – vain yksi maksu

Palkkaus.fi on tehty yrittäjille ja tilitoimistoille. Voit maksaa yrittäjän (YEL/MyEL) ja työntekijän palkkoja (TyEL) sekä työkorvauksia. Luontoisedut ja kulukorvaukset on helppo lisätä palkkalaskelmiin.

Palkkalaskurilla on helppo maksaa yksittäisiä palkkoja tai useita palkkoja kerrallaan käyttäen palkkalistoja. Palkkalaskelmiin voi lisätä mukaan luontoisedut ja kulukorvaukset sekä halutut vähennykset.

Työntekijälle lähtee tieto palkanmaksusta ja hän voi itse noutaa palkkalaskelmat verkkopankkitunnuksillaan. Palkkalaskelmat säilyvät arkistossa lakisääteisen ajan. Työntekijä voi myös lähettää palkkalaskelmia yritykselle.

Palvelussa maksetaan yksi maksu joko verkkopankkimaksuna tai viitemaksuna. Maksu sisältää palkan lisäksi sivukulut ja ennakonpidätyksen. Yrityksen palkanmaksu on todella helppoa!

Merti Aktiva Palkkaus.fi

Palkkaus.fi huolehtii sivukulujen, ennakonpidätyksen ja nettopalkan tilityksistä sekä tulorekisteri-ilmoituksista. TyEL-maksut menevät myös automaattisesti palkanmaksujen mukana.

Työntekijälle lähetetään tieto palkanmaksusta sähköpostilla ja hän voi noutaa palkkalaskelmansa kirjautumalla palveluun pankkitunnuksillaan.

Kirjanpito ja tulorekisteri kunnossa

Palkkaus.fi muodostaa kirjanpitoa varten valmiin tiedoston, jonka Merit Aktivan käyttäjä voi helposti liittää kirjanpitoonsa. Palvelusta löytyy myös viranomaisille tehdyt raportit ja palkka-arkisto säilyy palvelussa lakisääteisen ajan.

Tulorekisteriin palvelu tekee ilmoitukset automaattisesti palkanmaksujen mukaan. Yrittäjän ei tarvitse huolehtia ilmoituksista.

Palkkaennakko hoituu

Myös palkkaennakon maksaminen onnistuu palkkalaskurissa. Palkan voi laskea kätevästi nettopalkan kautta, jolloin palvelu laskee nettopalkan mukaisen bruttopalkan ja sen mukaiset sivukulut. Kaikki ilmoitetaan oikein ja vaaditussa aikataulussa tulorekisteriin.

Lue lisää palkkaennakon käytöstä ohjeestamme.

Ota palvelu käyttöösi

Merit Aktivan asiakkaana otat Palkkaus.fi:n käyttöösi seuraavasti:

  1. Mene osoitteeseen https://www.palkkaus.fi/yritys
  2. Valitse ”Luo tunnus” ja ”Yritys/yhteisö”. Voit tehdä käyttäjätunnuksen sähköpostiosoitteella tai Google-tunnuksellasi.
  3. Käyttöönotossa kysytään pääkäyttäjän tiedot ja yrityksen tiedot. Lopuksi allekirjoitat valtakirjan verkkopankkitunnuksillasi. Tilin avaaminen edellyttää nimenkirjoitusoikeutta.

Kun tarvitse raporttia palkanmaksukauden jälkeen, mene palvelun työpöydältä Raportit ja kirjanpitokyselyt. Sieltä voi hakea kauden ja ottaa sen ulos Meritin tiedostomuodossa.

Palvelumaksu on 1% bruttopalkasta, minimissään 4 euroa ja maksimissaan 10 euroa (ALV 0%). Palkkaus.fi:ssä ei ole kuukausimaksuja tai sitoutumispakkoa. Yritys maksaa vain palkanmaksuista.


Linkit

Merit Aktiva – yrityksen laskutus- ja kirjanpitopalvelu

Palkkaus ABC – ohjeita työnantajalle ja työntekijälle