Tiedote: Ihme tapahtui: Rakennusalan palkanmaksu helpoksi

Rakennusliitto ja yksityinen palveluntarjoaja Palkkaus.fi ovat tehneet rakennusalan palkkojen maksun yksinkertaiseksi ja helpoksi. Verkkopalvelulla kaikki maksut ja velvoitteet hoituvat yhdessä paikassa ja yhdellä verkkopankkimaksulla.

TIEDOTE: Keskiviikko 3.12.2014 Klo 9:00

Ihme tapahtui: Rakennusalan palkanmaksu helpoksi

Palkkaus.fi-palvelussa työntekijä voi tehdä palkkalaskelman valmiiksi ja lähettää sen yksityiselle työnantajalle maksamista varten. Rakennusalan lomakorvaukset ja muut lisät sekä kulukuittien mukaiset korvaukset tulevat mukaan laskelmaan. Työnantajan on sitten helppo maksaa palkka ja kaikki palkanmaksun velvoitteet tulevat hoidetuiksi.

Palvelua voivat käyttää maksutta myös esimerkiksi lyhyitä työkeikkoja tekevät muurarit tai maalarit ja siten varmistua, että kaikki lakisääteiset maksut hoituvat.

”Tällaisia palveluja on kehitelty aiemminkin, mutta nyt saamme toimivan palvelun käyttöömme. Rakennusliiton jäsenet tekevät myös pieniä töitä yksityisille rakennuttajille erityisesti paikkakunnilla, joilla töitä on vähän. Palkanmaksuun liittyvä byrokratia on pakottanut monet työntekijät yrittäjäksi. Tämä ei aina ole yksinkertaista. Tähän liittyvä suurin ongelma on se, että työntekijä ei enää voi saada työttömyysjaksoilta ansiosidonnaista työttömyyskorvausta. Töitä pienillä paikkakunnilla on kuitenkin vain satunnaisesti, ja tällöin ei yrittäjänä yksinkertaisesti tule toimeen.”, sanoo Kyösti Suokas Rakennusliiton II puheenjohtaja.

Työntekijä voi rekisteröityä palveluun ilmaiseksi, jolloin hänelle on helppo maksaa palkkaa. Lisäksi työntekijä voi avata itselleen julkisen Palkkaus-profiilin, jossa voi kertoa osaamisestaan ja tekemistään töistä. Profiilia voi itse mainostaa sosiaalisen median kautta ja Palkkaus.fi-palvelua jo käyttävät tuhannet kotitaloudet löytävät työntekijän palvelusta helposti.

Työntekijälle palvelu tuo monia etuja:

• Omaan yritykseen tai kalliisiin laskutuspalveluihin verrattuna työntekijälle jää enemmän käteen.
  • Helppo tapa markkinoida osaamistaan verkossa ja löytää näin lisää töitä.
  • Tehtäessä työtä kotitalouksille työntekijä ei tarvitse yritystä.
  • Työntekijän eläke ja sosiaaliturva hoituvat palvelun kautta.

Kotitaloudelle Palkkaus.fi on helpoin ja edullisin tapa palkkaamiseen:

• Kaikki palkanmaksuun liittyvä onnistuu yhdellä verkkopankkimaksulla.
  • Palkkaus.fi auttaa kotitaloutta ammattilaisen löytämisessä.
  • Lain edellyttämät työantajavelvoitteet on helppo hoitaa.
  • Palvelu auttaa myös työsopimuksen tekemisessä.
  • Kotitalousvähennyksen voi myös hyödyntää tehokkaasti.

Palvelumaksu työnantajalle on ainoastaan neljästä kymmeneen euroa palkanmaksua kohti. Työntekijälle palvelu on maksuton.

Lisätietoja antavat:

Kyösti Suokas, II puheenjohtaja, Rakennusliitto, 050-1587

Janne Isosävi, Palkkaus.fi, 050-571 7557

Käyttäjämme suosittelevat

henrietta kvist

”Palkat ja kaikki niihin liittyvät velvoitteet hoituvat helposti ja luotettavasti yhdessä paikassa, eikä minun tarvitse miettiä asiaa jälkikäteen. Suuri hyöty on myös siitä, että tilitoimistollani on suora pääsy ajantasaisiin raportteihin.”
Henrietta Kvist, yrittäjä / Linguajoy Kielikerhot Oy

henrietta kvist

“Palkkaamalla itse säästin yli 40% remontin kustannuksista”
Mikko J. Salminen, Kauniainen

Auttava ja ystävällinen asiakaspalvelu

Jos sinulla on kysymyksiä liittyen palkkaamiseen, asiakas­palve­lumme auttaa sinua mielellään.

Haluamme kehittää palvelusta mahdollisimman hyvän, joten myös palautteesi on meille erittäin tärkeää.

aspa@palkkaus.fi

Kokeile palkkalaskuria

Arvioi työntekijän palkkaa, työnantajan kustannuksia ja sivukuluja.

Kokeile laskuria!

Palkanlaskentaohjelma

Kaikki palkanlaskentaa ja palkanmaksuun liittyvä yhdellä maksulla! Tulorekisteri toimii myös automaattisesti.

Aloita heti!